– Realizowanie pełnego zakresu zadań służby bhp opisanych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
– Prowadzenie postępowania powypadkowego i przygotowanie dokumentacji powypadkowej, wniosków do ZUS, do firm ubezpieczniowych,
– Opracowywanie dokumentacji oceny ryzyka zawodowego,
– Opracowywanie instrukcji stanowiskowych bhp,
– Prowadzenie szkoleń wstępnych, okresowych, tematycznych (uwrażliwiających),
– Przygotowywanie skierowań na badania lekarskie (wstępne, okresowe, kontrolne), współpraca ze służbą medycyny pracy,
– Opracowywanie wewnętrznych regulaminów, zarządzeń, tabeli przydziału odzieży roboczej, plakatów promujących tematykę bhp,
– Zapewnienie oznakowania zakładu (kierunki ewakuacji, znaki ostrzegawcze, oznaczenia bhp maszyn),
– Wykonanie oceny spełnienia minimalnych wymagań bezpieczeństwa maszyn,
– Przeprowadzenie oceny spełnienia wymagań zasadniczych nowych maszyn i urządzeń,
– Przygotowywanie narzędzi wspierających zapewnienie wysokiej kultury bezpieczeństwa wśród załogi,
– Monitorowanie zmian prawnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i w razie potrzeby rekomendacja ich wdrożenia,
– Organizacja pomiarów środowiska pracy (hałas, zapylenie, oświetlenie, mikroklimat, promieniowanie, inne),
– Pomoc podczas kontroli jednostek zewnętrznych – Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Środowiska, Urzędu Dozoru Technicznego, pomoc w realizacji zaleceń pokontrolnych,
– Wsparcie dla zakładowej służby bhp w realizowaniu bieżących obowiązków,
– Przeprowadzanie adytów, kontroli, przeglądów, sporządzanie raportów zawierających propozycje zmian techniczno-organizacyjnych poprawiających poziom bezpieczeństwa,
– Inne w zależności od potrzeb.
– Wsparcie w zakresie realizacji zaleceń p.poż towarzystw ubezpieczeniowych,
– Prowadzenie praktycznych szkoleń w zakresie obsługi podręcznego wyposażenia p.poż (gaśnice, hydranty) oraz wyposażanie technicznego p.poż budynku systemy oddymiania, systemy sygnalizacji pożarowej),
– Przeprowadzanie ćwiczeń ewakuacyjnych,
– Opracowywanie i aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego,
– Doradztwo w zakresie przestrzegania przeciwpożarowych wymagań techniczno-budowlanych, instalacyjnych i technologicznych, np. przeprowadzanie obliczeń dopuszczalnej ilości materiałów palnych, które mogą być przechowywane w danym budynku,
– Doradztwo w zakresie wyposażenia budynku, obiektu budowlanego lub terenu w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice,
– Dbanie o zapewnienie konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie,
– Doradztwo w zakresie zapewnienia osobom przebywającym w budynku, obiekcie budowlanym lub na terenie, bezpieczeństwa i możliwości ewakuacji,
– Doradztwo w zakresie przygotowania budynku, obiektu budowlanego lub terenu do prowadzenia akcji ratowniczej,
– Monitorowanie zmian prawnych w zakresie ochrony pożarowej i w razie potrzeby rekomendacja ich wdrożenia,
– Zapoznawanie pracowników z przepisami przeciwpożarowymi, przeprowadzanie szkoleń wstępnych p.poż,
– Ustalanie sposobów postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia,
– Wdrażanie narzędzi organizacyjnych i technicznych w celu poprawy bezpieczeństwa pożarowego,
– Przeprowadzanie adytów, kontroli, przeglądów, sporządzanie raportów zawierających propozycje zmian techniczno-organizacyjnych poprawiających poziom bezpieczeństwa,
– Wsparcie w zakresie prowadzenia inwestycji poprawiających bezpieczeństwo pożarowe (wyposażania w drzwi i bramy p.poż, montaż instalacji gaśniczych, tryskaczowych, systemów sygnalizacji pożarowej),
– Inne w zależności od potrzeb.
– Wyliczanie wysokości opłat za korzystanie ze środowiska,
– Nadzór nad gospodarką odpadami w zakładzie produkcyjnym wraz ewidencją odpadów oraz zapewnianie kompletności dokumentacji w tym KPO – karty przekazania odpadów, KEO – karty ewidencji odpadów,
– Współpraca z odbiorcami odpadów,
– Pełna obsługa (przygotowanie i wysyłka) wymaganych prawem sprawozdań rocznych i okresowych dotyczących ochrony środowiska i gospodarki odpadami oraz sprawozdań do GUS, KOBIZE, BDO, CRO,
– Prowadzenie szkoleń dla pracowników, wspieranie komunikacji wewnętrznej z zakresu edukacji środowiskowej i zrównoważonego rozwoju,
– Monitorowanie zmian prawnych w zakresie ochrony środowiska i w razie potrzeby rekomendacja ich wdrożenia,
– Współpraca z organami instytucji państwowych z zakresie ochrony środowiska i udział w prowadzonych kontrolach i auditach dotyczących ochrony środowiska i gospodarki odpadami,
– Inne w zależności od potrzeb.